Subject: FW: Palun minu nimele
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Fri, 20 Dec 2024 15:36:59 +0200

From: Liisi Ventsel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 17, 2024 12:30 PM
To: Tuuli Tsahkna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristi Kuuse <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Söödi DP | kinnistu juurdepääsu projekt

Tere!

Tänan kiire tagasiside ja esmaste tähelepanekute eest!

Projekteerija poolt digiallkirjastatud projektile juurdepääsu (alla 
laadimise link) saatsin eraldi kirjaga, aga see link peaks ka toimima: 
<https://dgestonia.sharepoint.com/:f:/s/DGE/Elo-FQ0QgPNHkycFeuQOKIEBj4dBPHWqUWLWGkom_G7tZg?e=PJSJWW> 
20241216_T3_Leilovi_eskiisprojekt_Transpordiametile

Selgitan, esitatud eskiisprojekt on koostatud lähtudes muuhulgas 16.09.2024 
Kristi Kuusega toimunud koosolekul arutatust. Toonasest kohtumisest 
märkisime endale üles järgmised tingimused:

16.09.2024 Transpordiameti välja toodud lähtetingimused:

*	Transpordiameti seisukohal, ei tohi sellisel juhul olla meie poolt välja 
keerates vasakpöörde võimalust üldse. See tähendab, et mitte ei ole piiratud 
vasakpööre märgiga, vaid füüsilise takistusega. Samuti eeldaks 
Transpordiamet, et praeguse meie pool teed oleva kahe ristmiku asemele jääb 
edaspidi 1.
*	Transpordiamet täpseid tingimusi ette ei anna. Projekteerija on 
spetsialist ja pakub parima lahenduse a´la „mis lahendusega saaks pöörete 
tase C peale“.
*	Ristumiste läbilaskvused kavandada nii kõrge tasemega kui saab. Varem oli 
vasakpööre F tase, aga nüüd kaob see ära.
*	Tartu suunalt on vajalik planeeringualale pöördeks kavandada 
vasakpöörderada.
*	Leilovi tee ja planeeritud ristumine peavad olema nihkes, mitte kohakuti.
*	Sain aru, et kogu teelõigu lahendamisel peaks ära näitama ka Leilovi tee 
ristmiku läbilaske arvutused, skeemid, jm, et oleks terviklik ülevaade.
*	Oli juttu, et Tartu linna suunas Olerexi suunduv aeglustusrada on praegu 
pigem kui peaks. Kui see meie midagi juurde annab, saab lühemana kavandada.
*	Projektis on vaja näidata kergliiklejate/jalakäijate ületus riigiteel (sh 
ohutussaared, jm) ja sidumine tee olemasoleva kergliiklusteega.
*	Äri-tootmismaa jaoks arvestada pikemate ja raskemate sõidukitega.

Allpool olevas kirjas leiate sinises kirjas projekteerija Renek Loorensi 
vastused.

Loodan, et selgitused on piisavad eskiisprojekti edasiseks arutamiseks. 
Oleme huvitatud isikuga valmis ka kohtuma ning eskiisprojekti lahendust 
arutama.

Lugupidamisega

Liisi Ventsel

Ruumilise keskkonna planeerija

Kutsetunnistus nr 176298

Eesti Planeerijate Ühingu juhatuse liige

+372 507 0562 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

OÜ Hendrikson & Ko | Raekoja plats 9 | Tartu 51004
Registrikood 10269950 |  KMKR EE100039285

Saatja: Tuuli Tsahkna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: pühapäev, 15. detsember 2024 19:17
Adressaat: Liisi Ventsel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Söödi DP | kinnistu juurdepääsu projekt

Tere!

Vastame infopäringu korras tuginedes piirkonnas kehtivatele planeeringute 
põhimõtetele, ehitusseadustikule, planeerimisseadusele ning Kliimaministri 
17.11.2023 a määrusele nr 71 „Tee projekteerimise normid“. Käesolev 
vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei teki õigusi 
ega kohustusi.

Juhime tähelepanu, et mis tahes projektid, mis esitatakse pädevale isikule 
ülevaatamiseks, peavad olema projekti koostaja / vastutava spetsialisti 
poolt allkirjastatud – hetkel esitatud eskiisprojekt seda ei olnud. Samuti 
ei vasta eskiisprojekti lahendus normidele (Kliimaministri 17.11.2023 a 
määrus nr 71).

Esialgsel ja kiirel projektiga tutvumisel tekkinud märkused ja küsimused:

1.	Tekitatud on uus põimumisala Tartu suunal, mille pikkus on 265m. Kiirusel 
60 km/h on vähim lubatud põimumisala normide lisa 1 tabel 32 alusel 400m.

Oleme teadlikud, et see ei vasta TPN-le. See on seletuskirjas. Arvestades, 
et tegemist on olemuselt juba asulaga, siis tulebks selles kohas vaadata 
Linnatänavate standardit -  pt. 7.3.5, kus kirjas, et põimumisala võib 
lühendada kiirendus- ja aeglustusklotoide kasutades 1/3 võrra. Põhirajaga 
vahetult külgneva osa pikkuseks peab jääma 400*2/3=266 m. Meil jääb selleks 
250 m. Vähendatud mõõtmetega põimumisalale on tehtud läbilaskvusarvutus 
(seletuskirja lisa 2), mis annab põimumisala teenindustasemeks B. Kuna 
tegemist on ajutise lahendusega (TRAM-l on olemas 2+2 maatee eelprojek), 
siis oleme seisukohal, et selline lahendus on antud situatsioonis sobilik 
ning on tagatud liiklusohutus.

2.	Ristmike vahekaugused ei vasta normidele; nähakse ette uue ristmiku 
kavandamine asukohas, kus juba olemasolevaid ristmikke on tihedamalt kui 
normid lubaksid.

Ei nähta ette uue ristmiku rajamist, vaid kahe olemasoleva ristmiku asemele 
on projekteeritud üks ristmik. Konfliktpunktide arv väheneb.

3.	Kuidas takistatakse vasakpööret planeeringualalt Valga suunas? Kui on 
soov keelata vasakpöörded, siis tuleb need tee keskel tõkestada ja näha ette 
alternatiivsed võimalused nende pöörete sooritamiseks.

Vasakpöörde takistamiseks on projekteeritud suunav saar põimumisalale. 
Alternatiivne pööre Valga suunas tehakse, kas läbides Olerexi tanklat või 
tehes tagasiööre Optika ringristmikul.

4.	Kuidas pääseb planeeringualalt Lemmatsi-Leilovi maanteele? Sinna pääseb 
samuti alternatiivse vasakpöörde kaudu.
5.	Kuidas pääsevad inimesed bussipeatustesse? Inimesed pääsevad 
bussipeatusesse kasutades planeeritavad tee ületuskohta ja olemasolevat 
kergliiklusteed.

Lugupidamisega

Tuuli Tsahkna

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

Tel: +372 5807 3001

Transpordiamet <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn

From: Liisi Ventsel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, December 12, 2024 3:53 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Kristi Kuuse 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Söödi DP | kinnistu juurdepääsu projekt

Tere!

Lahendamaks Kambja vallas Lemmatsi külas Söödi kinnistu juurdepääsu otse 
põhimaanteelt nr 3 on detailplaneeringust huvitatud isiku poolt tellitud tee 
eskiisprojekt, milles on kajastatud võimalik lahendus. Palume 
Transpordiameti seisukohti esitatud eskiisprojektile.

Eskiis (seletuskiri, joonis, liiklusuuring, arvutused, jm) on leitav siit: 
https://www.dropbox.com/scl/fo/9hso9mfadq4tedv52wg6b/ADjMYQVT5kGQoF3MBBJ6w6c?rlkey=j1njh9f4ylc7qsgxm7o98cra8 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/9hso9mfadq4tedv52wg6b/ADjMYQVT5kGQoF3MBBJ6w6c?rlkey=j1njh9f4ylc7qsgxm7o98cra8&dl=0> 
&dl=0

Jääme tagasisidet ootama.

Lugupidamisega

Liisi Ventsel

Ruumilise keskkonna planeerija

Kutsetunnistus nr 176298

Eesti Planeerijate Ühingu juhatuse liige

+372 507 0562 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

OÜ Hendrikson & Ko | Raekoja plats 9 | Tartu 51004
Registrikood 10269950 |  KMKR EE100039285

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.